Formy reklam neonowych
Kanał youtube Kapilar

Formy reklam neonowych

 

1. NEON NA JEDNOLITYM PODKŁADZIE/BRAK PODKŁADU

 

Najprostsza forma reklamy neonowej gdzie jako nośnik informacji wizualnej wykorzystywana jest sama rurka neonowa. Ze względu na ograniczoną grubość rurki neonowej do ok. 20 mm wykorzystywana głównie w przypadku małych i średnich reklam.

Podkładem montażowych zazwyczaj jej plansza z PLEXI (daje dodatkowy efekt odbicia światła) lub PCV czy poliwęglanu. Czasem montaż dokonywany jest bezpośrednio na ścianie (jeżeli wykonana jest ona z łatwego w obróbce materiału np.: płyta karton-gips) lub na ażurowej konstrukcji z aluminium lub rurek szklanych. Czasami przed rurkami neonowymi umieszcza się dodatkową plansze z przezroczystego PLEXI, aby ochronić reklamę przed uszkodzeniem. Wadą tego rozwiązania jest jednak powstawanie dodatkowych refleksów świetlnych oraz potrzeba częstego czyszczenia.

Ponieważ jedynym nośnikiem informacji jest sama rurka neonowa, reklamy tego typu powinny działać przez cały czas. Aby efekt świetlny był wystarczająco silny takie reklamy umieszcza się zwykle we wnętrzach gdzie nie ma mocnego oświetlenia. Aby po wyłączeniu prądu widoczna była również treść reklamy stosuje się rurki wykonane ze szkła kolorowego (seria 200 i 400), które umieszcza się na kontrastowym podkładzie.


ZALETY:

- niskie koszty
- delikatność konstrukcji mocującej lub jej brak
- prosta forma

WADY:

- możliwość wykonania tylko małych i średnich reklam
- konieczność ciągłego świecenia dla uzyskania 100% czytelności reklamy
- możliwość zastosowania tylko w ciemniejszych wnętrzach (wystarczająca widoczność światła neonu)

 

2. NEON NA PODKŁADZIE Z GRAFIKĄ

 

Prosta forma reklamy neonowe o uniwersalnym zastosowaniu gdzie oprócz rurki neonowej nośnikiem informacji jest umieszczona pod nią grafika (folia samoprzylepna lub wydruk solventowy). Dzięki temu rozwiązaniu reklama jednakowo działa w dzień (kiedy czytelna jest grafika) jak i w nocy (światło rurki neonowej). Forma nadająca się zarówno do małych, średnich jak i dużych reklam.

Jako podkład używana jest zazwyczaj plansza z tworzywa tj. PLEXI, PCV, poliwęglan a w przypadku dużych reklam często blacha. W przypadku prostych grafik wyklejka wykonywana jest zazwyczaj z kolorowej folii samoprzylepnej, a w przypadku dużej ilości szczegółów stosuje się wydruk solventowy zabezpieczony przed skutkiem warunków zewnętrznych laminatem.

Czasami przed rurkami neonowymi umieszcza się również dodatkową plansze z przezroczystego PLEXI, aby ochronić reklamę przed uszkodzeniem. Wadą tego rozwiązania jest jednak powstawanie dodatkowych refleksów świetlnych oraz potrzeba częstego czyszczenia.

Ponieważ rurka neonowa umieszczana jest na grafice zwykle stosuje się przy tym rozwiązaniu rurki przezroczyste bez luminoforu (seria 100) lub kolorowe (seria 200 i 400), aby nie zasłaniać informacji graficznej. Dzięki temu, że rurka umieszczana jest na kilkucentymetrowych uchwytach powstaje dodatkowe wrażenie przestrzenności reklamy.


ZALETY:

- relatywnie niskie koszty w stosunku do działania reklamy (w dzień i w nocy)
- wrażenie przestrzenności (rurki umieszczone nad grafiką)


WADY:

- konieczność częstego stosowania kolorowego szkła (szkło przezroczyste bez luminoforu występuje tylko w kolorze czerwonym lub niebieskim), aby nie zasłaniać informacji graficznej

 

3. NEON NA LITERZE PRZESTRZENNEJ (WIDOCZNA RURKA)

 

Jedna z najciekawszych i najbardziej skomplikowanych form reklamy neonowej o największych możliwościach technicznych i o najładniejszym wyglądzie. Dzięki przestrzenności liter doskonale czytelna w dzień jak i w nocy. Stosowana do reklam o średniej i dużej wielkości w większości umieszczonych na zewnątrz lub w pasażach centrów handlowych.

Litery przestrzenne są obecnie podstawowym nośnikiem reklamy świetlnej. Mogą być zbudowane się z samego lica (wrażenie przestrzenności uzyskuje się wtedy tylko dzięki rurce neonowej zamontowanej kilka centymetrów nad licem) wykonywanego najczęściej z materiału DIBOND (tworzywo obustronnie pokryte lakierowanym aluminium, niewrażliwe na warunki zewnętrzne). Rozwiązanie to jest najtańsze w tej formie reklamy neonowej.

Pełną przestrzenność reklamy uzyskiwana jest w literach posiadających boki. Litery takie w przypadku reklam o średniej wielkości umieszczanych na ścianach wykonuje się zazwyczaj ze STRODURU (podobna do styropianu lekka pianka). W przypadku reklam o większej wielkości stosuje się PLEXI lub PCV oraz boki wykonane z specjalnej taśmy. Największe reklamy wykonuje się z blachy malowanej proszkowo. Szczególną formą (najbardziej efektowną) są litery wyposażone w kołnierze skupiające światło. Rozwiązanie takie pozwala na uzyskanie efektu cieniowanego świecenia całej litery.


ZALETY:

- największa możliwość kreacji projektu (przestrzenność formy)
- doskonała widoczność informacji reklamowej w dzień i w nocy
- możliwość stosowania wszystkich rodzajów szkła neonowego (wszystkie są dobrze widoczne na literze przestrzennej)


WADY:

- wysoka cena
- możliwość stosowania w tylko w średnich i dużych reklamach (ze względu na możliwości techniczne wykonania liter)

 

4. NEON W LITERZE PRZESTRZENNEJ (PODŚWIETLENIE)

 

Najpopularniejsza forma reklamy świetlnej (nie tylko neonowej) gdzie wykorzystywane jest jedynie emitowane przez rurkę neonową światło. Do podświetleń liter przestrzennych wykorzystywana są zazwyczaj rurki ze specjalnymi luminoforami (SERIA 500 - przeznaczonymi do danego koloru litery), które dają lepszy efekt jasności przepuszczonego światła. Dzięki temu, że rurka świeci w obrębie całej swojej średnicy możliwe jest uzyskania podświetlenia zarówno przodu, boku jak i tyłu litery (w przeciwieństwie do innych form światła np.: diod LED).

Dzięki przestrzenności liter ten typ reklamy jest doskonale czytelny w dzień jak i w nocy. Forma stosowana do reklam o średniej i dużej wielkości w większości umieszczonych na zewnątrz lub w pasażach centrów handlowych.

Podświetlane litery przestrzenne mogą emitować światło w trzech płaszczyznach: lico, boki i tył. Najczęściej wykonywana jest opcja samego świecącego lica (przód takiej litery wykonywany jest z materiału przepuszczającego światło - PLEXI, a boki z materiału blokującego światło tj. specjalna taśma lub PCV). Litery, że świecącym bokiem wykonywane są rzadziej (czytelność jest wtedy mniejsza, bo rozproszone na boki światło powoduje mniejsze oddzielenie od tła głównego napisu). Jeżeli reklama ma posiadać również świecący tył (poświata rzucana na podkład) litery muszą zostać o kilka centymetrów oddalone od podkładu.

Coraz częściej wykorzystywana jest również opcja liter gdzie lico i bok (czasami litery w ogóle nie mają boku) są całkowicie ciemne, a jedynym źródłem światła jest poświata odbita na podkładzie. Takie reklamy charakteryzują się delikatnością i ekskluzywnym stylem, stosowane mogą być jednak tylko w przypadku miejsc gdzie nie ma dużego natężenia światła zewnętrznego.


ZALETY:

- doskonała widoczność informacji reklamowej w dzień i w nocy
- możliwość podświetlenia lica, boku oraz tyłu reklamy

WADY:

- wysoka cena
- możliwość stosowania w tylko w średnich i dużych reklamach (ze względu na możliwości techniczne wykonania liter)

Menu

Le thermomètre KAPILAR

Grâce au thermomètre vous pouvez vérifier la température actuelle dans le monde entier!
 
Vérifiez la météo

Newsletter:

Tapez votre adresse e-mail pour obtenir nos dernieres informations.
Renonciation à la newsletter.
 Google+