Kanał youtube Kapilar

Logo i nazwa KAPILAR

Nazwa firmy KAPILAR powstała około 1990 roku i jest wyrazem słowotwórczym wywodzącym się od łacińskiego słowa kapilara (naczynie włosowate). Kapilara stanowi najważniejszą część termometru (jednego z głównych produktów firmy). Jest to szklana rurka, pusta w środku, wypełniona płynem (zabarwiony alkohol lub rtęć) podatnym na zmiany stanu objętości pod wpływem temperatury i zakończona jest u dołu zbiornikiem gromadzącym ciecz. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na wybór tej nazwy z następujących względów:

 

1. Jest oryginalna i wyjątkowa (wyraz słowotwórczy).
2. Jest dźwięczna i uniwersalna ze względu na łacińskie pochodzenie (dzięki temu jest w pełni zrozumiała nie tylko na terenie Polski).
3. Nazwa firmy budzi skojarzenia dotyczące branży przedsiębiorstwa.

 

Logo firmy podobnie jak nazwa powstało około 1990 roku. Projekt oprócz graficznego elementu zawiera również logotyp, czyli przedstawioną typograficznie (poprzez zastosowanie odpowiedniego liternictwa) nazwę firmy. Około 2000 roku firma przeprowadziła modernizację swojego wizerunku dzięki czemu powstał drugi projekt znaku. Obecnie funkcjonują obydwie formy graficzne.

 

KAPILAR wybrał te wzory znaków graficznych z następujących powodów:

 

  • projekty łączą funkcje znaków graficznych i logotypów,
  • są proste i dzięki temu czytelne dla odbiorcy,
  • dzięki operacjom graficznym w literę K wkomponowano symboliczny obraz kapilary (części termometru),
  • umieszczono przy kapilarze symbol temperatury - 0C (stopień Celsjusza) - zwiększając tym samym wyrazistość logo. Informacja jest bardziej czytelna i  odbiorca jest pewien, że ma do czynienia z termometrem (główna grupa towarowa firmy),
  • graficzny symbol termometru - kapilar, stał się podstawą do dołączenia następnego elementu graficznego jakim jest naczynie laboratoryjne (kolejna grupa asortymentowa przedsiębiorstwa ). Narysowany przyrząd wypełniony jest do połowy cieczą, w której widoczne są pęcherzyki gazu - znak zachodzącej reakcji chemicznej. Ten zabieg graficzny powoduje (podobnie jak w przypadku 0C), że obraz jest bardziej czytelny dla odbiorcy, a cały znak graficzny nabiera dynamiki (przypadkowo rozmieszczone pęcherzyki gazu),
  • zastosowana w logotypie czcionka tekstu to jeden z przykładów pisma groteskowego, którego używanie zalecane jest przedsiębiorstwom, których działalność związana jest z produkcją urządzeń o charakterze technicznym,
  • symbol ® (ang. reserved - zarezerwowany, zastrzeżony) informuje potencjalnych plagiatorów o ochronie prawnej znaku w Urzędzie Patentowym, a zwykłego odbiorcę o fakcie, że firma jest godnym zaufania partnerem, dla którego istotne są kwestie prawne,
  • znaki graficzny wraz z logotypem są prawidłowo skomponowane i oryginalne. Cechy te powodują u odbiorcy wytworzenie pozytywnego wizerunku firmy, która potrafi zadbać o klienta podobnie jak o swoje logo.

Dwie formy graficzne logo Kapilara



Przydatne pliki   Przydatne pliki:

 

Adobe Reader  Świadectwo ochronne znaku towarowego KAPILAR 1 [458.4Kb]

 

Adobe Reader  Świadectwo ochronne znaku towarowego KAPILAR 2 [452.4Kb]  

Termometr Kapilar

Dzięki termometrowi dowiesz się jaka jest aktualna temperatura na całym świecie!
 
Sprawdź pogodę

Newsletter:

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymywać
od nas najnowsze informacje.
Rezygnacja z newlettera.
 Google+