KAPILAR - PRODUCENT SZKŁA: neony, termometry, szkło dekoracyjne i ozdobne, szkło użytkowe, szkło laboratoryjne, rury szklane, naprawa szkła
Kanał youtube Kapilar

2014-10-19 Lodz Festival Design 2014

W październiku mieliśmy okazję wziąć udział w 8 edycji ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL. W tym roku, na festiwalu prezentowane były rozwiązania z różnorodnych dziedzin tworzenia. Co raz więcej jest branż, które starają się zaprojektować niepowtarzalne przedmioty, wykorzystując jednocześnie tradycyjne rzemiosło i nowoczesne technologie. Rozszerzanie sfery designu powoduje, że społeczeństwo pomija tradycyjne formy produkowane masowo i zwraca się do projektantów po wyjątkowe i oryginalne przedmioty.

 

Neon Lights by Kapilar    Neon I'M DESIGNER...


W tym roku uruchomiono dwa centra festiwalowe. Główne zlokalizowane w galerii ART_INKUBATOR, przy ul. Tymienieckiego 3 i drugie w dawnej Tkalni Marcusa Silbersteina przy ul. Piotrkowskiej 250. W obu centrach wystawiło się 80 firm i projektantów. Festiwal odwiedziło około 45 tysięcy gości. Prasa napisała o festiwalu ponad 580 razy, natomiast Internet i Social media to liczba ponad 5000 wzmianek. Na okoliczność tej edycji Łódź Design Festival wyprodukowaliśmy dla organizatorów kilka neonów: INFO, LDF oraz LODZ DESIGN, które w trakcie festiwalu wisiały we wnętrzach miejsc wystawowych.


Wystawa trwała przez 11 dni, podczas których mogliśmy zaprezentować swoje designerskie produkty. Postawiliśmy na neon – instalację oświetleniową, jako sposób ekspresji własnych pomysłów. Przedstawiliśmy możliwość wykorzystania neonu, jako aranżacji świetlnej. Na naszym stoisku m.in. zaprezentowaliśmy projekt I AM THE DESIGNER OF MY OWN CATASTROPHY, który jest indywidualną dekoracją a zarazem pełni funkcję uzupełnienia oświetlenia. Sięgnęliśmy także do historii naszego miasta, przedstawiając animowaną replikę jednego z najstarszych łódzkich neonów, znanego wszystkim mieszkańcom – „pary z Centralu”.

 

Słynny łódzki neon PARA Z CENTRALU
 

 




2014-08-06 Neonowa ŁÓDZKA WODA


W ostatnim czasie, w Polsce pojawił się trend promowania wody płynącej wprost z domowych kranów. Akcja rozpowszechniła się już w wielu dużych miastach, Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Lublinie, Poznaniu a także w mniejszych miejscowościach, np. na Rudzie Ślaskiej w Milejewie. Wodę kranową pije się także w innych krajach: w Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii, Norwegii, Austrii, we Włoszech i w wielu innych.

Woda z naszych łódzkich kranów, jak donosi prasa, jest najzdrowszą wodą pitną w całej Polsce. W jej składzie można znaleźć mnóstwo pierwiastków chemicznych takich jak wapń, sód, magnez i potas a także związki chemiczne – fluorki.

Nasza woda jest zdrowa i czysta, ponieważ czerpana jest w 90% z 60 studni głębinowych z Łodzi i okolic, których dno sięga od 100 do 900m, pozostałe 10% wody pochodzi z rzeki Pilicy z ujęcia w Tomaszowie Mazowieckim. Woda jest uzdatniana, napowietrzana w celu wytrącenia z nadmiernej ilości żelaza, filtrowana oraz dezynfekowana. Transportowana jest w ostatnie miejsce odpoczynku, do zbiorników czystej wody na Stoki i Chojny, a stamtąd dopiero rozprowadzana jest do naszych domów.

Badania Polskiego Towarzystwa Programów Zdrowotnych pokazują, iż większość Polskiego społeczeństwa nie ma wciąż przekonania, że „kranówka”, jest dobrej jakości i można ją bezpiecznie pić. Aż 60 procent Polaków, uznało, że nie ma pewności, co do wysokiej wartości wody z kranu i boi się ją spożywać. Jedynie, co ósma osoba sięga po szklankę „kranówki”.

Aby zmienić mentalność mieszkańców centralnej Polski na temat jakości wody płynącej z kranów Łódzki Zakład Wodociągów i Kanalizacji rozpoczął akcję pod hasłem Łódzka Woda Najlepsza przekonując społeczeństwo do jej picia. Do akcji upowszechniania łódzkich uzdatnionych wód głębinowych przyłączyło się kilkanaście restauracji położonych w centrum miasta. Akcja polega na tym, że lokale te wodę z kranu serwują za darmo.

W witrynach kilku z nich pojawiły się neony, promujące akcję, które firma KAPILAR na tą okazję wyprodukowała. Neony aktualnie wiszą w lokalach przy ul. Piotrkowskiej, w Jerry’s Burger oraz w Zmiana Tematu, za jakiś czas mają zostać przeniesione do innych restauracji. Neonów propagujących tą kampanię ma być więcej.

Firma KAPILAR popiera akcję „Łódzka woda najlepsza”. Wierzymy, że łodzianie pójdą w ślady mieszkańców innych miast i państw i przekonają się co do jakości naszej „kranówy”.

Neon promujący akcję łodzkiego ZWiKu



Termometr Kapilar

Dzięki termometrowi dowiesz się jaka jest aktualna temperatura na całym świecie!
 
Sprawdź pogodę

Newsletter:

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymywać
od nas najnowsze informacje.
Rezygnacja z newlettera.
 Google+